петък, 22 октомври 2010 г.

Онлайн магазин - съвети























Тук накратко ще изложа моите наблюдения за създаването и управлението на онлайн магазин в БГ.
Напоследък се наблюдава масово затваряне на магазини и табели “ Дава се под наем “ и съвсем естествено – наемите в един Пловдив са по-високи от Ротердам ! Всичко живо започна да прави онлайн магазини, защото там е “бъдещето” и да се пренасочва към електронната търговия, което доведе до масово създаване на “ оффлайн магазини “ в нета, където в начините на плащане най-често пише – свържете се с Нас, обадете се, за количества – спец. отстъпки и т.н и най-вече – наложен платеж и заплащане на място.
Ето моите препоръки и съвети !

* Проучете пазара и вижте дали потребителите ви използват интернет активно – никой няма да ползва онлайн селскостопанска аптека
* Намерете правилната платформа за Вашия магазин, с риск тук да бъда атакуван Ви препоръчвам готовите платформи като оскомерс например и един добър темплейт към него, за да спестите в началото от разходите си ! След като магазина стане разработен и популярен си позволете създаване на магазин с уникално съдържание, дотогава с тези пари можете да разработите една хубава рекламна кампания !
* Намерете ниша и то такава, че да ви интересува и да имате познания в нея, за да може да сте адекватни на въпросите, с които ще ви опсипят клиентите ( бъдете сигурни).
* Не създавайте магазин “за всичко” – пълно е с такива дето продават комп.части, вибратори, феромони и ……… детски играчки – пълен миш-маш и като поръчаш ти казват, че ще проверят дали го имат “на склад” и ще се обадят до 2-3 дни ! Разбира се , че може да разширите асортимента си , но с проверени и близки търговци, които могат да реагират веднага – бг клиентите обикновено искат продукта “веднага”, ако може и “вчера”
* Подредете си магазина спретнат и хубав – стоките трябва да се намират бързо и лесно, колкото и да е странно – колкото по-малко стоки имате – толкова по добре продавате!
* Не се подлъгвайте да печелите от реклами – тук логиката е друга – клиента трябва да е концентриран в твоя магазин. Веднъж влязъл в него не трябва да го изпускате , предлагайки му др реклами от адсенс напр. – така работите за конкуренцията ! В тази връзка внимавайте с линковете, които обменяте, ако продавате парфюми – не правете линк със сайт за подаръци, защото клиента може да реши , че една статуетка например е по-подходяща от парфюма!
* Създайте си готин и приличен тайтъл, не го блъскайте с поредица от ключови думи – ключовите думи гледайте да ги ситуирате ненатрапчиво в самото съдържание и категории!
* Ако имате физически магазин, не бързайте да го затваряте – клиентите основно питат – как да дойдат на място и да видят продукта !
* Изчистете начините си на плащане и доставка ! Ако е възможно разкарайте тъпите форми като плащане на доставка, наложен платеж и т.н , защото вероятността да ви запали поредния интернет-дрисльо е голяма!
* Както вече казах едно 60-70% от тази търговия е оффлайн, така, че се пригответе да сте постоянно на посочен в сайта телефон или пред скайпа!
* Ухажвайте клиентите си без да ги спамите(супер се дразнят), но пък едно честитене на имен ден ги прави много щастливи!


автор: mr_flower

Няма коментари:

Публикуване на коментар