неделя, 17 октомври 2010 г.
Измислете си девиз!
Силните хора винаги се отличават с уникална и неповторима идентичност, мото и визия, будят емоции в хората ...
В публикацията ще се разгледа създаването на Девиз, не от гледна точка Kорпоративната идентичност на търговските марки, а по-скоро като възможност за създаване на лично мото, което да ни "помага" за постигането на оптимални, дългосрочни резултати.
За да се справим с подобно предизвикателство, ще е добре първо да дефинираме бъдещия си живот като визия и перспектива на база опит, лични качества и умения, вътрешна хармония и ценностна система.
Няколко определения:
1. Визията е цел за Живота, която усещаме с всичките си сетива!
2. Визията е Бъдещето, видяно в нашите Мечти!
3. Визията ни дава сили да се справяме по-лесно с трудностите и препятствията по пътя към нашата цел!
Тя ни кара винаги да използваме думата "Как" и ни въодушевлява.
Девизът ни ( Personal Mission Statement ) e писмено формулиране на нашия Идеал за личното ни призвание в Живота.
Какви правила трябва да спазваме, ако вземем решение да създадем собствено Мото:
- да обхваща само едно изречение;
- изречението не трябва да е сложно, а просто и обикновено;
- да бъде позитивно и разбираемо;
- в него не трябва да има отрицание;
- лесно да се повтаря в моменти на стрес и затруднения.
И така като упражнение:
1. Помислете си за някоя известна личност от историята, която ви впечатлява най-много.
2. Напишете поне 5 качества на тази личност, които ви въодушевляват и които мислите, че са причината извели тази личност до Успеха.
Подсъзнателно е възможно това да са родителите, които ни влияят най-много.
След това преди да формулирате своя Девиз си помислете:
- кои са най-силните ми качества от характера, които ще ми помогнат да постигна целите си;
- кои са моите най-големи успехи досега и с какво съм се справил най-добре;
- кой или какво може да ми помогне при осъществяване на целите ми;
- какво ми е пречело досега да ги постигна.
В основата на всяка цел е желанието и необходимостта от постигането й!
Т.е. условно се минава през три етапа:
1. Мотив ( желания, потребности ).
2. Поведение.
3. Цел.
Тук трябва да се знае, че Целите са на съзнателно ниво, а мотивите на подсъзнателно.
Затова мотивите имат повече тежест и те определят нашите действия. Ако целите ( съзнателното ) и действията не съотвестват на мотивите ни ( подсъзнателното ), няма да можем да постигнем добри резултати.
Причината за действията на човек може да се дължат на 3 основни мотива:
- Мотив за постижения - Успех;
- Мотив за влияние - Власт;
- Мотив за отношения - Симпатия.
Основните Мотиви възникват още в детството ни на база преживяванията ни.
Мототo ни е съвкупност от цели и затова при неговото формулиране и деклариране в писмен вид, е добре да отговавя на принципа SMART ( интелигентен от англ. ):
S ( Specific ) - конкретна, точна цел;
M ( Measurable ) - измерима ( проверка дали е достигната );
A ( Achievable ) - постижима ( т.е. да е вашата компетенция );
R ( Relevant ) - подходяща и реалистична;
T ( Time-bound ) - да е за определен период, а не безкрайност.
Приблизително по същия начин може да си създадате девиз и за:
- компанията си ( ако създавате, налагате и позиционирате търговска марка ) има няколко нюанса, но за това друг път;
- за семейството си ( Family Mission Statement );
- за училището;
- за фенския клуб на любимия ви отбор и т.н.
Разликата между личния девиз и останалите накратко е, че единия се базира на компетентност на поведението ни, личностната и професионална компетентност, докато при останалите ще трябва да се създаде "отборно" послание, което да издържи във Времето, дори и да е с различни "участници" в различни периоди.
Затова създаването на Девиз при останалите категории е по-скоро елемент на Корпоративната идентичност.
Дори и да не успеете, винаги може да ползвате за мото в живота си някое вече познато, което най-добре отразява Вашата ценностна система и Ви вдъхновява, нали?
Успех!
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар