понеделник, 23 август 2010 г.

10 SEO грешки, които да избягваме


В пространството се дискутират много SEO практики, които да помогнат на даден сайт да се класира добре в търсачките. В същото време има твърде малко ръководства какво трябва да избягваме в SEO оптимизацията. Тук ще се опитам да направя един кратък списък с 10 SEO грешки, които трябва да избягваме. Списъка остава отворен и всеки може сподели той какви грешки е допускал.

Част от тези грешки могат да се класифицират, като Blackhat SEO и именно поради тази причина трябва да се избягват.
1. Грешно изписване на думите

Това е една интересна грешка, която се допуска често при бързане. Какво ще се случи, ако вместо израза Оптимизация за търсачки използваме Отпимизация за търсачки? Сигурен съм, че и по втория израз ще получите някакъв трафик от търсачките, когато някой обърка по същия начин търсената дума или израз, но той няма да е същия ако беше използван верния израз.
2. Скрит или невидим текст

Вие не можете да използвате текст, който се форматира, така, че да е невидим за човешкото око. Използвайки супер малък и тънък шрифт, използване на цвят на буквите, като този от фона или залъгване на търсачките, че имате много думи няма да проработи в желаната посока. Обикновенно търсачките бързо откриват тези трикове.
3. Скрити линкове

Подобно на скрития текст, вие не можете да разположите скрити линкове, които да са невидими за потребителите на сайта, но са напълно видими за бота на търсачките. Търсачките виждаат всички скрити неща за разлика от човешкото око. Трябва да избягвате тази грешка.
4. Атрибута Alt

Понякога хората слагат малки картинки (1х1 px) на страниците си и върху тях слагат атрибут Alt пълен с ключови думи. Отново – търсачките са в състояние да открият това. Тази практика е недопустима за сайт с дългосрочни цели.
5. Препълване с думи

Честотата на повторение на ключовите думи е най-важното за търсещите машини в наши дни. Вие си мислите, че създаването на една страница “натъпкана” с ключови думи може да донесе добър трафик на сайта Ви, но търсачките се оказват по-умни. Ако бота намери дума, която не се появява на обичайната позиция – тъсачката може да намали ранга на страницата.
6. Портални страници

Страниците, които се представят най-добре в търсачките не винаги са тези, които искаме. Понякога създаваме волно или неволно портални страници (doorway pages), които са специално предназначени за търсачките. Тези портални страници линкват към съдържателните страници. Търсачките обаче не харесват този метод и тези страници и наказват сайта заради това.
7. Специфично съдържание за потребителите

Много е лесно да се разбере, кога една търсеща машина обхожда сайта ни. Това си проличава от User-Agent, който се изпраща към сървъра ни. С използването на PHP и други сървърни езици вие имате възможност да покажете различни неща на нормалния потребител и на бота на търсещата машина. Избягвайте това. Открие ли търсачката тази техника ще понесете наказание.
8. Огледални сайтове

Ако имате два сайта с еднакво съдържание, дали това удвоява шансовете ни да се класираме по-добре в търсаките? Не точно. Имайки два огледални сайта с еднакво съдържание Вие на практика убивате ранга си за дълго време.
9. Линк ферми

Беклинковете са хубаво нещо, но не винаги. Ако страницата надхвърли определено количество линкове, то тя се класифицира, като линк ферма (link farm) от търсачките. Трябва да избягвате да получавате линкове от такива линк ферми и да не създавате такива на сайта си.
10. Промяна на кода на сайта

Когато страницата постигне добри резултати в търсачките – има добър ранг, получава се добър трафик от ключовите думи – ние решаваме да сменим кода на част от сайта или на целия сайт. Това нещо ще предизвика временен спад на трафика и спадане на ранга на сайта.

Няма коментари:

Публикуване на коментар